Pelletteria Loi

Pelletteria Loi

L’artigianato è sempre stato parte di me: ho sempre saputo di dover far lavorare le mani. Ho provato prima con la musica (il primo amore) poi ho intrapreso vari viaggi alla ricerca di un modo per soddisfare la mia creatività,  arrivando casualmente e da autodidatta alla lavorazione della pelle.

Sono tornato in Sardegna e ho incontrato una grande donna, amica  e grande artigiana  Marlies Lisa Schmidt, che mi ha tramandato il suo sapere e aiutato ad aprire la mia pelletteria.

Ogni prodotto  è frutto della mia gioiosità e del mio essere un po’ artigiano e un po’ musicista. Mi diverto lavorando e mi emoziono suonando e cantando, plasmando ogni sentimento in diversi oggetti che racchiudono tradizione, modernità e momenti di vita.

 

 

Pelletteria Loi

(English Version)

Craftsmanship has always been a part of me: I knew I had to work with my own hands. I first tried with music (my first love), then I made many trips looking for a way to satisfy my creativity, to finally arrive by chance to leather industry as self- learner.

I came back to Sardinia and I met an extraordinary woman, a friend and a great craftswoman, Marlies Lisa Schmidt, who passed me her knowledge and helped me to start my own business.

Every product is a result of my enjoyment and of me being a bit like a craftsman as well as a musician. I enjoy working and I get excited playing and singing, putting each emotion in my products, which include tradition, modernity and moments of life.

 

Le foto presenti in questa pagina sono di proprietà del sito sardegnaartigianato.com/it/ e sono utilizzate seguendo la normativa "Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)" creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

Photos are taken from sardegnaartigianato.com/it/ and are used following the "Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)" regulations, creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/